OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DRAMATİK OYUN ÖĞRENME MERKEZLERİ SEMİNERİ
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi programı, Çocuk ve Drama dersi kapsamında gerçekleştirilen ‘Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Oyun Öğrenme Merkezleri’ semineri 19.12.2023 tarihinde Haliç Yerleşkesinde gerçekleştirildi.
Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Oyun Öğrenme Merkezleri adlı seminerin çıkış noktası, çocukların dramatik oyunlarının geliştirilmesi için doğaçlamayı teşvik etmeye yönelik sınıf içi ve sınıf dışı eğitim ortamlarında öğrenme merkezlerinin geliştirilmesi olmuştur. Bir bakıma seminer, dramatik oyunlarda çocukların ilham aldığı ve merak duyduğu merkezlerin bütüncül biçimde geliştirilmesini içermektedir.
Davetli konuşmacı Çatalca Mem / Ferhatpaşa Anaokulu Okul Müdürü Şebnem DORUKOĞLU, öğrencilerin bütüncül gelişimlerinin desteklenmesi ve yaratıcı ifadenin çeşitli yollarla geliştirilmesi için okulun her alanında geliştirilecek, değişen ve dönüşen ilham verici öğrenme merkezleri hakkında çeşitli paylaşımlarda bulundu.
Dorukoğlu, ‘doyasıya çocukluğun anlamlı çatısı’ olarak altını çizdiği okul ortamının öğrenme merkezlerini çeşitli yönlerle hangi süreçlerde, ne tür materyallerle ya da nasıl yaklaşımlarla uygulamaya geçirdiklerini aşamalarıyla çocuk gelişimi öğrencilerine aktardı. Uygulama öncesi aşamaların yanı sıra, uygulama sırasında öğrencilerin gelişim süreçlerinden çeşitli örneklerle desteklediği konuşmasında, öğrenmenin çevre prensipleri ile donatılmasındaki etkililiği ve verimliliğinin de önemini ifade etti.
Okulun iç ve dış mekanlarında geliştirilecek öğrenme merkezleri ve atölyeler ile çocukların yaratıcı ifadelerinin geliştirilmesine yönelik önemli uygulama örnekleri sunulduğu seminerde, dinleyici çocuk gelişimi öğrencileri konuşmacı Dorukoğlu’na uygulama, ön hazırlık ve sürdürülebilirliğe yönelik çeşitli sorular iletti.
Dorukoğlu ek olarak; dramatik oyun öğrenme merkezlerinin geliştirilmesinde ve sonrasında yapılan uygulamaların başlangıç aşamasından gelişme aşamasına kadar neden ve nasıl ilerlediği, ne amaçla yapıldığı ve hangi özellikleri taşıması gerektiğine dair paylaşımlarda bulunmuştur. Bu bağlam aynı zamanda, resmî bağımsız anaokulu örneğinin çeşitli öğrenme merkezleri ile çocukların doğaçlama yeteneklerinin gelişiminde öğrenmeye olan katkısına yönelik yaş gruplarına bağlı örneklerle desteklenmiştir.
Seminerde aynı zamanda Çatalca Mem / Ferhatpaşa Anaokulu uygulama süreçlerinden örnek videolar izlenmiş, dramatik oyun öğrenme merkezlerinde kullanılabilecek materyaller hakkında örnekler gösterilmiştir.
Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Oyun Öğrenme Merkezleri hakkında Dorukoğlu konuşmasını mesleki gelişime yönelik ilham verici temennileri ile tamamlamıştır. Seminer moderatörü Öğr. Gör. Yasemin SU konuşmacı Şebnem DORUKOĞLU’na üniversitemiz adına sunduğu teşekkür belgesi ve hediye takdimi ile son bulmuştur.