KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİ SERGİSİ
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi programı öğrencileri, Çocuk ve Drama ile Müze Eğitimi dersleri kapsamında bir araya getirerek organize ettikleri eğitim materyallerini Kültürel Miras Eğitimi Sergisi’nde izleyicileri ile paylaştı.
24 Aralık 2024 tarihinde düzenlenen Kültürel Miras Eğitimi Sergisi’nin açılışı, saat 11.00’de Meslek Yüksek Okulu Mdr. Yard. Öğr. Gör. Halil Yekin GÜZEL ile sergi sorumlusu Öğr. Gör. Yasemin SU tarafından gerçekleştirildi.
Sergi, gün boyunca devam ederek ziyaretçilerine kültürel miras eğitimi farkındalığı geliştirmenin önemine dikkat çekti. Çocuk Gelişimi öğrencileri geliştirilen, organize edilen materyallerin eğitimde kullanımı hakkında değerlendirme yaparak izleyicilerine bilgi paylaşımında bulundu. Sergi katılımcıları aynı zamanda öğrencilerin bu alanda sergiledikleri organize edilmiş yaratıcı çalışmaları ve eğitim materyallerinin detaylarını inceleme şansı buldu.
Sergi kapsamında, Zeytinburnu Merkezefendi Anadolu İmam Hatip Lisesi/Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu ziyarette bulunarak eğitim materyallerini inceledikten sonra, Kariyer Geliştirme ve Mezun İlişkileri Müdürü Soner Örnekol’un sunumu ile “Geleceğin İnsanı Olmak ve Kariyer Planlama” başlıklı seminere katıldı. Böylelikle seminere katılan üniversite adayı öğrenciler, hem sergiyi inceleme, hem üniversiteyi ziyaret, hem de kariyer planlama konusunda faydalı bilgiler edinme fırsatı buldu.
Topkapı Yerleşkesi'nde gerçekleşen etkinliğin kapanış konuşması sergi sorumlusu Öğr. Gör. Yasemin SU tarafından yapıldı. Konuşmasında, yaratıcı ve ilham verici eğitim materyallerinin geliştirilmesine, organize edilmesine ve sürdürülebilir olmasına özen gösterilmesinin önemi üzerinde durdu. Aynı zamanda bu tür etkinliklerin kültürel miras eğitimi geliştiricisi olarak genç zihinlerde daha etkili bir şekilde öğrenilmesine, içselleştirilmesine ve uygulanmasına olanak tanıdığını, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirirken, kültürel değerlerimizi anlamalarına ve koruma bilinci kazanmalarına büyük katkı sağladığını iletti. Su, erken çocukluk döneminde kültürel miras farkındalığı oluşturmanın koruma ve geliştirme bilinci yaratarak, eğitim materyallerinin nitelikli dönüşümü ile kültür mirasının ulaşılabilir olmadığı durumlarda kültür materyali geliştirmeye aşina olmayı da amaçlaması gerektiğini ileterek, sergi çocuk gelişimi öğrencileri ile tamamlandı.