Köprüler; Proje Yaklaşımı Temelli Sanat Atölyesi Örneği
21 Aralık 2020

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı tarafından düzenlenen “Köprüler; proje yaklaşımı temelli sanat atölyesi örneği” konulu seminer 17 Aralık 2020 tarihinde gerçekleştirildi.

Konuğumuz Öğr. Gör. Kadriye AKDEMİR, uluslararası bir okulda görev yaptığı sırada gerçekleştirdiği projesini katılımcılarımızla paylaştı. Konuşmasının başında “Bütüncül, anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan, tüm yaş gruplarına uygulanabilen, uygulayarak öğrenmeyi sağlayan ve öğrenmeye karşı pozitif eğilimi arttıran proje yaklaşımı öğretmen yönlendirmesine daha az ihtiyaç duyarak sorumluluk sahibi, yaratıcı düşünen, bilgi toplayan çocuklar yetiştirmeye yardımcıdır.”  diyerek, neden Proje yaklaşımını uygulamayı seçtiğini açıkladı. Proje Yaklaşımı aşamaları olan Araştır-Yap-Bul basamaklarını, Köprüler konusu üzerine nasıl uyguladığını aktardığı sunumun devamında Proje sürecindeki hazırlıklarını, süreci nasıl yönettiğini, çocukların meraklarını nasıl beslediğini ve öğrenmeleri nasıl dokümante ettiğinin görsel örneklerini paylaştı. Sunumun sonunda 8 haftalık sürecin zaman kapsülü şeklinde hazırladığı videosunu paylaşarak güzel bir değerlendirme örneği sundu.

Etkili ve iyi bir örnek uygulamanın, sahadan paylaşımların yer aldığı seminerimiz, konuşmacıya teşekkür belgesi ve hediye takdimi ile son bulmuştur.