Müzede Öğrenme Etkinliği 23 Nisan Haftasında Gerçekleştirildi.

Okul Öncesi Eğitimde Müzede Öğrenme Süreci I: Yöntem & Teknik Kullanımı / Tema: Arkeoloji" Etkinliği, 23 Nisan Haftasında İstanbul Arkeoloji Müzeleri’nde Gerçekleştirildi.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Çocuk Gelişimi Ön Lisans Programı öğrencileri, Müze Eğitimi dersi kapsamında, Öğr. Gör. Yasemin SU moderatörlüğünde İstanbul Arkeoloji Müzeleri'nde gerçekleştirilen etkinlikte rol aldı.

Uluslararası Müzeler Konseyi (ICOM), müzeleri “toplumun gelişimine hizmet eden, kapsayıcı, erişilebilir ve eğitici mekânlar” olarak tanımlar. Bu tanımlamadan hareketle, müzeler yalnızca geçmişi sergileyen alanlar değil; aynı zamanda kişilerin sosyal, kültürel ve bilişsel gelişimlerine katkı sunan aktif öğrenme ortamlarıdır. Müzenin güncel tanımından hareketle, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı haftasında özel olarak düzenlenen bu etkinlik, hem sosyal, kültürel ve eğitsel, hem de kutlama temelli bir öğrenme farkındalığı yarattı.

“Arkeoloji Teması” etrafında şekillenen uygulamalı öğrenme süreci; deneyim, olgu, kavram ve değerler üzerine odaklanan etkinlik çeşitleri ile zenginleştirildi. Müze ortamında yürütülen bu uygulama, öğrencilerin sanat, müzik, drama ve oyun gibi disiplinler arası öğrenme alanlarını bütüncül bir yaklaşımla deneyimlemelerine olanak tanıdı; böylece okul öncesi eğitimde müze pedagojisinin değeri ve işlevi hakkında farkındalık geliştirmelerini sağladı.

Çocuk Gelişimi öğrencileri, müzede öğrenme süreçlerinde uygulanabilecek yöntem teknikleri değerlendirerek, kazanım göstergeler doğrultusunda program geliştirdi. Gerçekleştirilen örnek uygulama ve sunumlar, çocukların tarihsel, kültürel ve arkeolojik içeriklerle etkileşim kurarak aktif ve anlamlı öğrenme deneyimleri yaşamalarını da amaçlamıştır.

Etkinlik süresince arkeoloji metodolojisine dair sorgulayıcı sohbetler gerçekleştiren çocuk gelişimi öğrencileri, hem kendi mesleki gelişimlerine katkı sundular, hem de okul dışı öğrenme ortamı olarak müzelerde öğrenme bilincinin küçük yaşlarda kazandırılmasına yönelik önemli bir farkındalık yarattılar. Aynı zamanda 23 Nisan haftası sebebiyle uygulamalar müzenin çocuk ziyaretçilerine açık gerçekleştirildi.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi olarak bu tür uygulamalı eğitim süreçleriyle öğrencilerimizin akademik ve kültürel birikimlerini zenginleştirmeyi sürdürüyoruz.