Anasayfa  |   İletişim  | EN  |
Meslek Yüksekokulu
YÖK ATLAS
Adalet
Adalet (Burslu)
Adalet (% 50 İndirim)
Adalet (% 25 İndirim)
Adalet (İ.Ö)
Adalet (Burslu) (İ.Ö)
Adalet (% 50 İndirim) (İ.Ö)
Adalet (% 25 İndirim) (İ.Ö)
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Burslu)
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (% 50 İndirim)
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (% 25 İndirim)
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İ.Ö)
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Burslu) (İ.Ö)
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (% 50 İndirim) (İ.Ö)
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (% 25 İndirim) (İ.Ö)
Çocuk Gelişimi
Çocuk Gelişimi (Burslu)
Çocuk Gelişimi (% 50 İndirim)
Çocuk Gelişimi (% 25 İndirim)
Çocuk Gelişimi (İ.Ö)
Çocuk Gelişimi (Burslu) (İ.Ö)
Çocuk Gelişimi (% 50 İndirim) (İ.Ö)
Engelliler İçin Gölge Öğreticilik (Burslu)
Engelliler İçin Gölge Öğreticilik (% 50 İndirim)
  YÖK ATLAS
Bize Ulaşın
Mesajınız
Bize Ulaşın
FSMVÜ | Özel eğitimde teknoloji kullanımı: Nasıl, ne zaman, ne kadar?
Haberler ve Duyurular
Özel eğitimde teknoloji kullanımı: Nasıl, ne zaman, ne kadar?

25 Aralık 2020

Meslek Yüksekokulu Engelliler İçin Destek Programı ve Eğitimde Mükemmeliyet Araştırma ve Uygulama Merkezi, özel gereksinimli bireylerin hayata eşit katılımlarının önündeki engelleri konuşmaya, engellerin giderilmesine yönelik fikir ve önerilerini bir araya getirmeye ve yol haritası oluşturmaya devam ediyor. Özel eğitim ve bilgisayar-yazılım alanında çalışan uzmanların konuşmacı olduğu Yeni Nesil Teknolojiler ve Özel Eğitim Çalıştayı’nda, teknolojinin özel eğitimde neden, ne zaman, nasıl ve ne kadar kullanılması üzerine görüşler tartışıldı.

Özel eğitim ve teknoloji arasında köprü oluşturacak çalışmalara katkı sunmak amacıyla düzenlenen Yeni Nesil Teknolojiler ve Özel Eğitim Çalıştayı, 25 Aralık’ta Zoom platformunda gerçekleştirildi. Meslek Yüksekokulu Öğr. Gör. Zehra Kurşun ve Eğitimde Mükemmeliyet Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü Prof. Dr. Esra Akgül yönetiminde düzenlenen çalıştayda konuşmacılar, özel eğitimde teknolojinin kullanımı kadar, nasıl ve ne kadar kullanılacağının da büyük önem taşıdığının, bireye özgü ve hayata uygulanabilir teknolojilere ihtiyaç olduğunun altını çizdi. Türkiye’nin, özel gereksinimli bireylerin eğitiminde teknoloji kullanımı konusunda henüz yolun başında olduğunu belirten konuşmacılar, öğretmen yetiştirme programlarının niteliğini ve müfredatı da değerlendirdi.

“Teknoloji hayata uygulanabilmeli”

Marmara Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Araştırma Görevlisi ve Uzman Psikolog Tuna Şahsuvaroğlu, özel eğitimde kullanılacak teknolojinin gerçek dünyada karşılığı olması gerektiğini ifade ederek, “Ekranda görünen bir şeyi hayatın içine taşıma becerisi çocuğa öğretilmelidir. Bunun için de teknolojiyi hayata katan uygulamalara ve öğretmenlere ihtiyaç vardır.” dedi.

Eğitim Fakültelerinin, tüm bilim dallarında özel gereksinimli öğrencilerle çalışacak yeterlilikte öğretmen adayları yetiştirmelerine işaret eden Şahsuvaroğlu, farklı gelişim gösteren çocukların ihtiyaçlarını anlayan ve sorunlarını çözen öğretmenlere ihtiyaç olduğunu vurguladı.

İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim üyesi Doç Dr. Özcan Erkan Akgün, teknoloji uygulamalarının ihtiyaca göre ve bireye özgü geliştirilmesine vurgu yaparak, böylece nitelikli geri bildirimlere ulaşılabileceğini dile getirdi.

Özel eğitimde teknoloji kullanımı alanında farkındalık, sisteme entegrasyon, insan kaynakları, mali kaynak yetersizliği gibi eksiklikler bulunduğunu söyleyen Akgün, geliştirilecek teknolojilerin hedef kitlelere ulaşması için kolay erişilebilir olmasının önem taşıdığını belirtti.

Tüm tarafların farkındalığı ve etkinliği önemli

Galatasaray Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğr. Gör. Sultan Turhan da özel gereksinimi olan bireylere çeşitli becerilerin ve davranışların öğretiminde teknoloji destekli uygulamaların olumlu ve etkili sonuçlar verdiğini kaydetti. Kaynaştırma eğitiminde öğretmenlerin ders materyali eksikliğine dikkati çeken Turhan, bunların giderilmesinde öğretmenlere, araştırmacılara, bilgisayar ve yazılım mühendislerine yönelik ortak eğitim programları düzenlenmesinin etkili olacağını, yanı sıra ailelere de yardımcı teknolojilere erişim konusunda farkındalık ve bilgi düzeyini arttırıcı eğitimlerin olası katkılarını değerlendirdi.

“Teknoloji bir ihtiyacı karşılamalı”

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Ali Nizam ise robotik kostümler, sensörler, takip sistemleri, bulut sistemi gibi teknolojik alt yapıların özel eğitim uygulamalarında nasıl kullanılabileceğini anlattı.

Teknolojin ihtiyaçları cevaplamak için var olduğunu, moda teknolojilere yapılan yatırımların ise kalıcı olmadığını söyleyen Nizam, “Teknoloji bir ihtiyacı, gerçekliği karşılamalı. Doğru insan için doğru teknoloji üretilmelidir. Özel gereksinimli bireyler için de kişiye, yaşa, ortama göre hazırlanmalıdır. Moda teknolojiler yerine yaygın, ucuz, kolay kullanımlı teknolojiler her zaman kazanır.”




Kurumsal
E-Posta
İnsan
Kaynakları
SKS
FSM
Otomasyon
International Relations
FSM SEM
ALUTEAM
KURAM
FSM
TÜMER
Kariyer
Merkezi